2007. november 15., csütörtök

Sajtos brokkoli-krémleves


A ronda időben mindenkinek jól esik egy kis meleg leves, még annak is, aki egyébként nem rajong érte, mint mi. Legjobban a krémleveseket szeretjük, így most egy ilyen recept következik.

Volt egy fej (?) brokkolim, ebből kellett kihozni valamit, egy-két további, itthon megtalálható hozzávaló felhasználásával.

Ha krémleves, akkor sajtnak nálunk kell bele kerülnie, ízesítőnek jól jön a fokhagyma és a szerecsendió.

Én ezeket a leveseket mindig húslevessel készítem víz helyett, mert annak az íze jól harmonizál a zöldségfélékkel, ez most is így történt. Lehet használni leveskockát is (már hallom a gasztrománok hangos felhördülését, de van olyan, amikor a házi húsleves sajnos nem áll rendelkezésre)…

Úgy gondolom, hogy az ilyen egynemű krémlevesekbe nagyon jól illik egy kevés alkohol a sajt mellé, fondue-re emlékeztető ízhatást érhetünk el vele. Most kikaptam a kedvesem kezéből a sört, amit ivott, és abból löttyintettem bele, de nem bántam meg, nagyon kellemes íze lett. Ehelyett száraz fehérbor is használható.

Recept

70 deka friss brokkoli
1.2 liter húsleves
3 gerezd fokhagyma
5 deka reszelt edami sajt
8 deka reszelt parmezán
fél deci sör
só, szerecsendió, tarkabors frissen őrölve
a tálaláshoz pár csepp tejszín és parmezán


A levest felforralom, beledobom a megtisztított, egészben hagyott fokhagymát és a rózsáira szedett brokkolit puhára főzöm benne. Leveszem a tűzről és botmixerrel egyneművé mixelem. Beleteszem a sajtokat, sózom, borsozom, ízesítem szerecsendióval, majd visszateszem a lángra, beleöntöm a sört és még egyszer felforralom, hogy a sajt elolvadhasson. Tálalásnál tejszínnel csepegtetem meg a tetejét és reszelt parmezánnal megszórom. Általában vajas pirítóssal szoktuk enni, most még ezt is elhagytam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails