2007. november 5., hétfő

VKF X. Folytatásos regény befejező rész: orosz hússaláta

A marhahúsleves regénye, és ezzel az én jubileumi VKF-re írt pályaművem is befejeződik ma, az apu által orosz hússalátának titulált étellel, amit mindig ő készített el a levesből megmaradt zöldségekből és húsból, egy-két további kellék felhasználásával. Kiskoromban nem igazán szerettem, de ahogy felnőttem, elkezdtem én is vágyakozni utána, majd amikor saját háztartásom lett, el is készítettem. Nagyon jó kis étel, még azokkal a férfiakkal is meg lehet etetni, akik nem rajonganak a zöldséget is tartalmazó ételekért (ez mondjuk nálunk nem jellemző). Gyors vacsoraként szoktam feltálalni, zsömlével vagy kiflivel.

Ma későn értünk haza, előtte dugóban is ácsorogtunk, ezért már elég ideges voltam, így a gyors vacsora tényleg gyorsra sikerült: még lefotózni sem volt időm. Szánom bánom, hogy ilyen kurtán-furcsán fejezem be a pályázatot.

Mindenesetre köszönet Lila Fügének a mindenki emlékezetét megdolgoztató ötletért, ó volt visszagondolni a gyermekkorunkra és felidézni az otthoni ízeket

Recept

A levesben főtt marhahús maradéka
Maradék leveszöldség, főtt krumpli
Két kisebb alma
Két-három csemegeuborka
Kiskanálnyi ecetes torma
2.5 dl tejföl
2 –3 evőkanál ketchup
só, bors

A tejfölből a ketchuppal, sóval, borssal dresszinget keverek. A húst, zöldségeket, almát, csemegeuborkát kis kockákra vágom és belekeverem a mártásba. Egy-két órát hűtöm, ha van rá idő és friss zsömlével-kiflivel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails