2007. november 9., péntek

Thai curry vagy mi....


Ma ismét gyors vacsorához való receptet szemeltem ki és főztem meg, Attila legnagyobb megelégedésére, ugyanis él-hal a csípős-krémes-kókusztejes thai és egyéb ázsiai ételekért.

Nem igazi thai curry ez, mert általában csirkét, marhahúst halat használnak hozzá, én pedig szűzpecsenyéből készítettem. Ráadásul a hozzávalók nehézkesebb beszerzése miatt Asian Gourmet fűszerpasztát használtam hozzá, így az autentikus mozsárhasználattól eltekintettem.
Nagyon szeretem ezeket a fűszerpasztákat, stir-fry önteteket, mert tényleg érződik a felhasznált hozzávalók aromája, ráadásul nincs bennük monoszódium-glutamát, tartósítószer vagy színezék. A Culinarisban, Corában, Tescoban hozzá lehet jutni, én ilyen helyekre kb. félévente megyek, kifejezetten azért, hogy a lemerült tartalékokat feltöltsem.

A mai ételbe thai zöld currypaszta került, amiben zöld chili, fokhagyma, sallottahagyma, thai citromfű, galangal, thai bazsalikom (ez darabokban, mert látszik), koriandermag,halszósz, rákpaszta és római kömény van, kis sóval és cukorral fűszerezve.

A curryt eredetileg úgy kellene készíteni, hogy felforrósított olajhoz kell adagolni a fűszerkrémet, felengedni kókusztejjel és ebben kellene puhára főzni a felhasznált hús vagy halat. Nálunk ez a folyamat kicsit eltérően alakul, a sültebb-kérgesebb húsokhoz való vonzódásunk miatt.

Recept

egy szűzpecsenye
egy közepes sárgarépa
egy kisebb sárga kaliforniai paprika
20 dkg friss bébikukorica (METRO-ból)
3 gerezd fokhagyma
2 cm-es gyömbérdarab
1 tasak Asian Gourmet thai zöld currypaszta
2 löttyintés szójaszósz
1 kókusztejkonzerv
olaj, só, tarkabors frissen őrölve
ízlés szerint lime, koriander a tálaláshoz

Először is mindent kisebb csíkokra feldarabolok és a kezem ügyébe készítem. Ennél az ételnél nem vágom túl vékonyra a répát, mert a főzés során hamar megpuhul és akkor jó, ha roppanós. Előkapom a wokot, olajat forrósítok benne, beledobom a fokhagymát, gyömbért és a húst, és elkezdem a lehető legnagyobb fokozaton kevergetve sütni. Tekerek rá tarkaborsot, rálöttyintem a szójaszószt, sózom és 3-4 perc alatt puhára sütöm. Szűrőkanállal kiszedem, melegen tartom. Kicsit lejjebb veszem a lángot, a wokba rakom a fűszerpasztát, felöntöm a kókusztejjel. Beleszórom a feldarabolt zöldségeket, visszateszem a húst, és összefőzöm, amíg egy kicsit besűrűsödik. Mivel rizzsel tálalom, maradjon alatta elég mártás. Korianderlevelekkel díszítem, Attila inkább pár csepp lime-ot tesz rá.

Csak annak ajánlom, aki szereti a csípőset, aki kevésbé rajong érte, csak fél tasak fűszerkrémet használjon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails