2007. november 16., péntek

Rigatoni padlizsánnal


Ma estére egy gyors olaszos tésztát készítettem, mert nagyon szeretjük a tésztát, főként mediterrán ízekkel.

Volt itthon egy padlizsán, amit már el akartam használni, így lett belőle padlizsános paradicsomos tészta, ami egyébként az egyik kedvencem. Nyáron a padlizsán majdnem minden nap asztalra kerül, mert az egész család imádja, legyen akárhogy elkészítve.

Gondolkodtam azon, hogy milyen tésztával együk, a végén én döntöttem el, mert ezt a mártást inkább nagyobb méretű tésztafélével szeretem, így lett rigatoni.

Ez egyébként a
Pasta alla Norma egyik változata, amely tipikus szicíliai étel, amikor kint jártam, ettem is, talán emiatt vonzódom hozzá, főként hogy nagyon egyszerűen elkészíthető.
Az ételt állítólag a nagy olasz zeneszerző, Bellini tiszteletére nevezték el, Norma című operájáról. Az eredeti recept spaghettivel ,vagy más hosszúkás tésztával készül, tetejére sózott ricottát tesznek, nálam azonban általában az alábbiak szerint készül.

Recept

2 padlizsán
1 doboz hámozott paradicsom konzerv (darabos)
1 kisebb hagyma,
2-3 szardellafilé
négy gerezd fokhagyma
5-6 bazsalikomlevél
egy-két levélke rozmaring
olívaolaj
tálaláshoz parmezán
400 gramm rigatoni vagy spaghetti

A padlizsánt héjastól felkockázom, vagy félkör alakú szeletekre vágom, 15 percre besózom, az idő elteltével leöblítem, lecsepegtetem, és forró olajban aranybarnára (vagy kicsit sötétebbre) sütöm. Kiszedem, papírtörlőn lecsepegtetem, melegen tartom. A paradicsomszószhoz olívaolajon megfuttatom a hagymát, az összevágott szardellát és a felaprított fokhagymát, beleteszem a hámozott paradicsomot. Ízesítem a fűszernövényekkel és sóval, és készre főzöm kb. 25 perc alatt, amíg kicsit besűrűsödik. A tésztát sós vízben kifőzöm, ha már kész (al dente), a megforrósított paradicsomszószba keverem, összemelegítem és a tányéron hozzáadok tetszés szerinti mennyiségben sült padlizsánt, majd megszórom parmezánnal
.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails